2014-08-10 @ 17:18:00 / Allmänt

Fullmånen 140810

 
Var tvungen å fota månen inatt igen, var ju ändå fullmåne.
 
Måste måste måste köpa mej ett lite större objektiv. Se bara vad jag kan åstadkomma med mitt 'lilla' :)
Kl. 01:04 är det fotat.
 
Sen fotade jag även kl. 04:07, å då såg den ut såhär, lite gulare, å snurrat sej lite :)
 
 
Är inte det lättaste att fota månen, men det funkar, det blir ju kort på den.
Frågan är vilken kvalité bilden har sen.
Som dessa två, den första är bäst. La mer energi på att det skulle bli bra foton vid det fototillfället. Kanske pga det, att kvalitén från andra tillfället inte blev lika hurrej.
 
Använder mitt 70-300mm's objektiv till det här.
Skulle vilja ha ett 'större' objektiv. Ska ha ett större.
Drömmar är till för att uppfyllas, så, nångång ska jag skaffa mej ett lite större objektiv. 
Det e ju inte så att lider som det är idag, å visst är det roligt att längta efter något :)
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: